Afsnit og opgaver i haven.

onsdag, maj 17, 2017

Åben have og anbefaling af ny bog!

Førstkommende weekend holder jeg åben have omtalt i haveselskabets bog over åbne haver.
Det er begge dage fra kl. 11 til 17.Jeg har valgt at vise mine mange tulipaner frem og formentlig p.g.a. vejret er mange af dem " ved at takke af for i år!"
For et par dage siden modtog jeg Claus Dalby's sidste bogudgivelse:Nordiske haver.
Det er som vanligt en bog med rigtig mange smukke fotos ledsaget af informativ tekst.Jeg har kun bladet den igennem og må vente med at fordybe mig i de 365 sider.
Da jeg har de fleste af Claus Dalby's bøger,har jeg bemærket at han flere gange har skrevet om de samme haver.I den nye bog fortæller han om den inspiration han i sin tid fik fra Anne Just og viser fotos fra haven,men den have kan man godt "tåle"at se igen!
Fra side 87 og resten af bogen er det haver tilhørende andre nordiske lande.Mange af disse haver er helt anderledes end danske haver,-ikke mindst p.g.a. den anderledes natur.
Det er bestemt en bog som er værd at læse!





2 kommentarer:

marie sagde ...

Der er ellers guf for tulipanelskere, og hvem er ikke det. Bogen er nok en af dem, jeg vil elske at låne på biblioteket.

Livsnyderhaven.dk sagde ...



Åh den bog vil jeg ønske mig.
Det er altid rart at få ny inspiration.

Hilsen Maria

Et ganske særligt år!-2020