Afsnit og opgaver i haven.

mandag, november 21, 2016

Tulipanløg i bedet og i potter!

Det har været mildt vejr idag og fremfor alt vindstille.Tidlig formiddag kortvarig sol,men da nåede jeg ikke ud..
Jeg lagde tulipan-og prydløg i et bed på trods af at jeg havde bestemt mig for at lægge løgene i potter.Det var de sidste løg af den sending jeg fik fra Peter Nyssen i England.De første løg lagde jeg for 4 uger siden.
Som tidligere skrevet købte jeg løg i Bilka med henblik på at sætte i potter.
De sidste dage har jeg tømt lerkrukker til formålet og idag startede jeg på projektet.Foruden potterne/krukkerne havde jeg købt plantemuld og fandt lecakuglerne frem fra gemmerne.For ikke at blande leca og muld har jeg klippet nogle passende stykker fiberdug til at lægge imellem.
Krukkerne blev vandet godt igennem og forsynet med et planteskilt med navnet på "indholdet".
Jeg nåede at sætte løg i 5 krukker og vil fortsætte i morgen.
Da jeg sad og drak en kop kaffe og læste indlæg på haveblogs var der et,som netop tog emnet op med løg i krukker.Det er bloggen:Dutch Garden stories.Her var der foruden dejlige fotos også gode råd.








Ingen kommentarer:

Et ganske særligt år!-2020