Afsnit og opgaver i haven.

mandag, november 14, 2016

Ændrede planer!

Jeg har en plan,men den ændres ofte til en ny!
Planlægning er nok ikke det der kendetegner mig,-jeg lader nok oftest lysten til en opgave styre udførelsen.Således også i dag hvor jeg havde planer om at lægge løg.
Vejret i formiddags indbød til at rive blade sammen.De havde samlet sig på græsplænen og det er som bekendt det eneste sted de ikke gavner.Jeg betragter de nedfaldne blade,som "guld",da de både er dekorative,beskyttende og nedbrydes af orme med en bedre jordstruktur til følge.
Idag lagde jeg bladene som beskyttelse omkring buksbumplanterne i de lave indre hække.Nogle af bladene blæser helt sikkert et andet sted hen,men så må jeg frem med riven igen.
Som forudsagt af DMI gav det sig til at regne og jeg indstillede aktiviteten.
Redskaberne har stor betydning i havearbejdet og det er meget individuelt hvad man foretrækker at bruge.Jeg synes den lette plastikløvrive og det brede fejeblad er uovertruffen.Sammen med spaden,greben,skuffejernet i stål og den smalle rosenrive er det de haveredskaber jeg stort set altid bruger.Ofte er jeg blevet fristet til andre redskaber,men jeg bruger dem sjældent.
Jeg er ikke motiveret for løglægning og da det nye Haven lå i postkassen valgte jeg at læse det i den dejlige varme nær brændeovnen!





2 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Bedre at sidde og læse ved brændeovnen end at lægge løg i regnvejr, det kan jeg godt se. Gode redskaber du foretrækker, jeg kan ikke undvære min cirkelhakke, men heller ikke løvriven er til at undvære, det brede fejeblad kendte jeg ikke, det er nok heller ikke til at undvære.
Hilsen Lisbeth

Kjeld sagde ...

Jeg har det lidt på samme måde og en stor fordel er at man så laver det man har lyst til, arbejdet skal jo laves på et eller andet tidspunkt.
Ha' en god aften

Et ganske særligt år!-2020