Afsnit og opgaver i haven.

lørdag, oktober 11, 2014

Så lægger jeg løg!

Nu har jeg efterårsferie og som nævnt skal jeg bl.a. lægge blomsterløg.Det begyndte jeg på idag hvor der har været nogle timers tørvejr.
Jeg har fortrinsvis købt tulipan- og prydløg.I år er farverne mere "sprælske" såkaldt Kenzofarver.Det er bl.a den orange Ballerina,den lilla Attila,den violette Ballade som har hvid kant,den pink Jazz og Princess Irene som er orange med lilla flamme.
Idag fik jeg lagt 150 løg i et bed,-de nævnte tulipanløg og de tre forskellige Allium:Violet Beauty,Christophii og Purple Sensation.
En lignende portion løg skal lægges langs opkørslen til huset hvor jeg vil plante rosen Therese Bugnet,som er en Rugosarose.
Jeg tog lidt fotos af bedet.


Tulipaner i Kenzofarver .Foto af Lone fra Bloggen Havedagbogen

Ingen kommentarer:

Et ganske særligt år!-2020