Afsnit og opgaver i haven.

søndag, august 24, 2014

Haveplaner!

De sidste par uger har jeg ikke udført ret meget havearbejde.Dels har vejret nærmest optrådt efterårsagtigt med regnbyger og hård blæst,dels har en halsbetændelse inaktiveret mig.
Jeg har dog fået klippet buksbomhækkene og de enkeltstående buksbom-men det var efter bøgerne også på høje tid!
Efter regnen er der meget ukrudt i bedene så jeg håber på nogle dages tørvejr snart.Som sædvanligt er der flere bede jeg vil lave om på.Det vil indebære en flytning af både roser og stauder.
Sommerens tørke har indflydelse på de ændringer jeg vil foretage.Jeg vil prøve at lave et staudebed med stauder,som kan tåle tørken.Jeg har stadig en del stauder,som skal plantes ud i efteråret bl.a. gul lupin,ridderspore,gul miliegræs og dagpragtstjerne.
For nogle dage siden var jeg i haven for at tage fotos mellem regnbygerne og der er stadig meget der blomstrer.














2 kommentarer:

Lykkelig i hagen sagde ...

Det ser ut som om hagen din blomstrer flott, selv nå i slutten av august! God sensommer til deg!
Hilsen Anne-Kristin

Solbakken sagde ...

Smukt billede af buksbom hækken!

Et ganske særligt år!-2020