Afsnit og opgaver i haven.

onsdag, maj 28, 2014

Så kom rosentårnet!

Vores lokale smed har lavet et flot rosentårn til os.Det blev stillet op idag.Roserne som groede op af det gamle tårn har været støttet med jernpinde indtil nu.I løbet af de næste dage binder jeg roserne til det nye stativ.
Haven er meget frodig og farverig lige nu.Lupinerne blomstrer med deres røde,blå og hvide spir.Prydløgene blomstrer,dels de høje violette dels de små hvide,som blev sat i efteråret.Digitalis viser farve og trods flere dages heftig blæst står de flot uden støtte.Roserne er ved at blomstre.
For nogle dage siden plantede jeg valske bønner,græskar og squash ud.Jeg har købt to plastiktunneller  til beskyttelse mod udtørring og lav temperatur.
Jeg har stadig mange planter som skal plantes ud,men det er nødvendigt at luge først!Nu har jeg nogle fridage så haven venter.













2 kommentarer:

Solbakken sagde ...

Sikke et skønt rosentårn! Hvor bliver det skønt at sidde i, når roserne blomstrer!

HAVELIV sagde ...

Hej, dejlige billeder og må sige som Susanne et vældigt flot rosentårn det er smukt og det er godt at have noget der rejser sig i haven...det får i meget glæde af.

Et ganske særligt år!-2020