Afsnit og opgaver i haven.

søndag, maj 11, 2014

Lørdag formiddag i haven og plantemarked om eftermiddagen.

Fint vejr fra morgenstunden.Før jeg skal til det årlige plantemarked i Fjerritslev skal jeg have en stor del af mine hjemmelavede planter båret ud af vinterhaven.De sidste dage har jeg taget dem ud om formiddagen og ind igen til aften,dette for at vænne dem til udelivet.
Tulipanerne har haft godt af ændringer i vejret,-blomstringstiden er forlænget.Igen var jeg "draget" mod de blomstrende træer og tog et nærbillede af paradisæbletræet.
Det var et hyggeligt plantemarked med mulighed for kaffe,te og hjemmebag til at varme sig på.Jeg lagde bånd på mig selv og undlod at købe planter,da jeg hellere må få plantet dem jeg har.
Da kl. blev 16 og man pakkede planter m.m. i biler og trailere kom der en heftig regnbyge.
Det var godt at komme hjem til brændeovnens varme og nyde den smukke buket jeg har fået i anledning af mors dag af min søn,svigerdatter og lille Clara.











1 kommentar:

Lene sagde ...

Dejlige billeder fra din have. Det er et stort arbejde, at slæbe planterne frem og tilbage, men nok godt givet ud.
Jeg kom desværre ikke til plantemarked i går. Vi skulle køre vores datter til Billund, hun skulle en uge til Mallorca.
Med venlig hilsen
Lene Jensen

Et ganske særligt år!-2020