Afsnit og opgaver i haven.

mandag, februar 10, 2014

Solen er fremme,-ny energi!

Som vejrudsigten havde forudsagt,kom solen frem idag.Jeg fik ryddet op i vinterhaven,hvilket indebar at flere store krukker med planter ,som mistrivedes,blev tømt på komposten.
Den brede vindueskarm blev vasket og gulvet fejet Jeg er begyndt at så,men havde ikke regnet med,at lupinerne spirede i løbet af få dage.Så nu er kunsten at forhindre at de bliver alt for ranglede.Derfor står de køligt og lyst.De får ekstra lys tilført fra kl.17-22 .
Jeg har bestilt et varmebord med installeret belysning hvor frø og småplanter kan få de rette vækstbetingelser. Det er fra fa. Willab garden som har mange fristende (og uundværlige) ting beregnet til fremstilling af planter fra frø.Jeg lod mig selvfølgelig friste og får det indkøbte leveret i uge 9.
Jeg tog fotos af såvel de nystartede lupiner,som af nogle af de planter der overvintrer i havestuen.










3 kommentarer:

Karsten F sagde ...

Hej Lise

Det ser da godt ud! Vi er tidligt ude, og det er da dejligt!
Bliver spændende at følge:)

Ha en dejlig aften

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Ja de spirer hurtigt. Dejligt med oprydning og rengøring, så bliver der plads til nye frøbørn. Det bliver spændende med dine nykøb.

Mathias Emil sagde ...

Hej Lise,
Det spirer hurtigt ved dig. Her plejer jeg at koldså en masse stauder, men de spirer jo først engang i april. Langt mere effektivt er det så at gøre det inde - desværre har jeg ikke de rigtige forhold.
Jeg glæder mig til at følge din såning her i foråret. Sikke mange spændende frø du har sået.
Vh Mathias

Et ganske særligt år!-2020