Afsnit og opgaver i haven.

søndag, september 08, 2013

Havens dag!

Idag har det været havens dag.Det synes jeg nu,at det er hver dag.
Der har været forskellige arrangementer bl.a. i planteskoler.Jeg valgte dog at sylte de fem kilo Victoriablommer vi fik foræret igår,men da jeg kom til at mangle sukker tog jeg en tur forbi det lokale plantecenter.Der var meget der fristede,men p.g.a det blæsende vejr her er jorden tør og jeg har mange planter der venter på at blive plantet ud.
Sidst på dagen var jeg i haven for at vande krukker bl.a. og tog nogle fotos af tre planter som klæder hinanden og klarer de tørre forhold.Den ene er den vinrøde makedonsk blåhat sammen med sommerfuglebusken "Royal Red" og Sct.Hansurt.





3 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Flot plantekombination og de syltede blommer ser lækre ud.

Dorte sagde ...

Hej Lise jeg må hellere få svaret på din kommentar og idag er der jo fint vejr med regn til at få tid til det. Mine æbler, pærer og blommer laver jeg færdige inden det kommer i fryser. Pærer koger jeg i sukkervand og fryser dem i lagen. Dine blommer ser fine ud, jeg halverer mine og lægger dem i ildfast fad med rørsukker og vanille og i ovnen hvor det hele smelter sammen ved lav varme.
Ja det er dejligt at det regner idag, men vi kan altså godt bruge noget mere. Hilsenen fra Dorte

Lene sagde ...

Det ser lækkert ud, både blommer og planter.
Med venlig hilsen
Lene Jensen

Et ganske særligt år!-2020