Afsnit og opgaver i haven.

søndag, november 18, 2012

Vinteropbevaring!

Her er et billede af vinterhaven med de vækster,som skal overvintre her.
Det første billede er min Kamelia,som for få dage siden blev gravet op og sat i potte.Den havde været på sommerophold i Hortensiabedet hvor den stortrives og danner mange blomsterknopper.Det første år jeg havde den stod den udelukkende inde.Da fik den kun få knopper og flere af dem faldt af.
Billede nr. 2 er mit appelsintræ,som står med blomsterknopper på spring.De udsender den skønneste duft når de udfolder sig.Der er også mange frugter på,som er ved at antage appelsinkulør.
Det er små frugter,som kun kan bruges til marmelade.Ved juletid syltede jeg 2 kilo orangemarmelade,som vakte stor glæde hos min mand(jeg spiser det ikke).
Bougainvillean med de røde blomster har også haft godt af opholdet i det fri.Den får af og til lus og bliver så klippet helt ind til stammen.



Der er ca. 10 grader i vinterhaven i øjeblikket.Det er nødvendigt at åbne de tre tagvinduer dagligt for at få luftfugtigheden ned.

2 kommentarer:

marie sagde ...

Din vinterhave ser både smuk, praktisk og hyggelig ud.

Høneballehaven sagde ...

Du har mange fine planter til vinteropbevaring. Man kan ellers få kamelia, der kan overvintre ude. Jeg har nu ikke vovet at købe en, men jeg kunne godt tænke mig at prøve.
Du får ikke så mange kommentarer, når man skal skrive kode for at få lov at kommentere. Kig på bloggen bloghjælp hvis du vil have den fjernet.
Vh
Lisbeth

Et ganske særligt år!-2020