Afsnit og opgaver i haven.

søndag, november 18, 2012

Tørvejr og sol,-oprydning!

Jeg skulle kun lægge nogle tulipanløg i en enkelt løgbakke,som var blevet tilovers!
Men det gode vejr,- sol og vindstille,indbød til flere gøremål.
Dels lugede jeg ukrudt med " håndkraft" for ikke at få for meget jord med,dels rykkede jeg sommerblomster op.
En af sommerblomsterne er klokkeranke 'Cobaea scandens,- d.v.s. under vores himmelstrøg er den etårig.
Jeg såede dem 21/2,-både de hvide og de blå og de spirede 1 uge efter.Under opvæksten skal de gødes,plantes i større Potter og have stadig længere pinde at klatre op af.
Planterne blev plantet ud d.26/5.
 Rosentårnet blev befriet for den blå klatreplante og de treårige slyngroser får stativet for sig selv næste år.
Claus Dalby stativet lavet af den lokale smed bærer stadig den hvide klokkeranke.
På stativet i området med frugtbuske gror den blå klokkeranke.Jeg har plantet en brombær op af stativet ,så næste sæson ingen klokkeranker her.

Jeg plantede 18 planter op af 10 stativer.

Ingen kommentarer:

Et ganske særligt år!-2020